بصیرت کلیپ

امام خامنه‌ای: «اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است».

بصیرت کلیپ

امام خامنه‌ای: «اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است».

امام خامنه‌ای: «اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است. این فضا مانند یک رودخانه پر از آب و خروشان است که می‌آید و دائما بر آب آن افزوده و خروشان‌تر می‌شود. اگر ما برای این رودخانه تدبیر کنیم و برنامه داشته باشیم و زه‌کشی و هدایت کنیم، در صورتی‌که سرریز کند، می‌شود فرصت و اگر رهایش کنیم و برای آن برنامه‌ای نداشته باشیم می‌شود تهدید».

  • ۰
  • ۰


استاد حسن عباسی در کرمانشاه از استمعار فرانو سخن گفت و برخی افراد و افکار نفوذی استعمار را مورد بررسی و تحلیل قرار داد.

دانلود فایل صوتی


به نقل از کربلائیان: استاد حسن عباسی در کرمانشاه از استمعار فرانو سخن گفت و برخی افراد و افکار نفوذی استعمار را مورد بررسی و تحلیل قرار داد.

استاد حسن عباسی در جمع دانشجویان و فعالان فرهنگی استان در مجتمع بعثت کرمانشاه از استمعار فرانو سخن گفت. وی در ابتدا و به عنوان مقدمه از جامعه هجری سخن به میان آورد و گفت هجرت واژه ای حبشی است و کلمه هجر معادل شهر است و جامعه دینی هجری است نه سیویل نه پلیس نه مدینا. وی گفت شهدای حرم اهل هجرت بودند و وقتی در سابقه آنها جست و جو می کنیم می بینیم که در زمان فتنه ۸۸ همگی سابقه مبارزه داشتند.

وی سپس به موضوع استعمار فرانو پرداخت و گفت:در استعمار قدیم استکبار حضور مستقیم داشت و در استعمار نو دست نشانده وجود دارد ولی در استعمار فرانو قلب و ذهن ها تسخیر می شود. وی در همین رابطه به پدیده زنبور انگلی اشاره کرد که با تخم گذاری در بدن کرم ابریشم موجب عقیم شدن و متلاشی کردن آن می شود.  زنبور انگلی آیتی بر نفوذ فکری بر جامعه و عقیم کردن آن و در نهایت متلاشی شدن آن است.

عباسی ادامه داد: برای مقابله با این استعمار باید اقناع و ارضای مخاطبان در دستور کار فرهنگی قرار گیرد. اقناع مربوط به ذهن است و ارضا مربوط به قلب است و از اشتباهات برخی فعالان فرهنگی این است که این دو را در جای خود به کار نمی گیرند و گاهی برای کسی که به ارضای قلبی نیاز دارد راه اقناع ذهنی را در پیش می گیرند.

وی در ادامه گفت: توصیه ریچارد هاس به جنگهای سی ساله مذهبی مانند کشتار سن بارتلمی در چهارصد سال پیش که کاتولیک ها و پروتستان ها را به جان هم انداخت، اکنون دوباره در حال اجراست تا میان مسلمانان تفرقه بیندازند.

وی در همین رابطه به نفوذ افکار اقتصادی غرب اشاره کرد و گفت : چرا کسی نگفت منظور رهبردر سخنرانی دانشگاه رازی از اقتصاد آدام اسمیتی چیست؟ وی ادامه داد: ریشه بورس قمار است در حالی که هدف جامعه دینی قسط است. قسط بالاتر از عدل است قسط به معنی دادن سهم هر کس است و عدل قرار دادن هر چیز در جای خود است.

عباسی به  کتاب امنیت ملی و نظام اقتصادی ۸۰۰صفحه ای مجمع تشخیص مصلحت نظام ، که به قول سخنگوی دولت مبنای نظری برنامه توسعه، اشاره کرد و گفت: در این کتاب یک آیه و روایت وجود ندارد و در صفحه ۷۸۲ گفته شده مکتب نهادگرایان و نوکینزی ها  به الگوی جمهوری اسلامی نزدیک تر است. در مجمع تشخیص مصلحت تنها دردی که وجود ندارد درد دین است و این از اثرات مسافر داووس است که خود را استاد دانشگاه ملی ایران معرفی می کند نه دانشگاه شهید بهشتی. وی گفت: بابک زنجانی محصول اقتصاد لیبرالی است و اسناد نشان می دهد که او دوست چه کسانی بود و از چه کسانی جایزه می گرفت!

وی به اقتدار نظام اسلامی اشاره کرد و گفت وب سایت بررسی دیدارهای رهبر با ۴۰۰ تن از مقامات دنیا در دست طراحی است. این تصاویر نشان می دهند که اقتدار امام مسلمین در چه حد است و به عنوان نمونه پوتین برخلاف دیدارهای رسمی خود چگونه با تواضع مقابل رهبر نشته است.

در پایان این برنامه از طرف ستاد مردمی امتداد روح الله از استاد حسن عباسی تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است این جلسه روز 22 آذر 94 با استقبال پرشور جوانان برگزار شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">